LPP wykręciło 65 tys. km w trosce o czyste powietrze

LPP wykręciło 65 tys. km w trosce o czyste powietrze

Ponad 100 pracowników firmy odzieżowej LPP wzięło udział w ogólnopolskiej akcji ,,Kręć Kilometry” organizowanej przez fundację Allegro All For Planet. Celem kampanii było pokonanie jak największej liczby kilometrów na rowerze i tym samym przyłączenie się do walki o czystsze powietrze. W ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy pracownicy LPP oraz sześciu innych firm pokonali na dwóch kółkach łącznie 450 tysięcy kilometrów, redukując ślad węglowy o 16 ton.
Do tegorocznej rowerowej rywalizacji miast w ramach akcji ,,Kręć Kilometry” Fundacja Allegro zaprosiła po raz pierwszy przedstawicieli biznesu. Zgłosiło się siedem firm, których pracownicy przejechali łącznie 450 tysięcy kilometrów na rowerach, tym samym redukując ślad węglowy o 16 ton CO2 i spalając 15 milionów kalorii. Rowerowe wyzwanie podjęło m.in. gdańskie LPP.
- W LPP od wielu lat wspieramy aktywny styl życia pracowników. Śmiało możemy powiedzieć, że jesteśmy bardzo rowerową firmą i dlatego też chętnie podjęliśmy wyzwanie, dołączając do akcji ,,Kręć Kilometry”. Dzięki takim inicjatywom dbamy nie tylko o swoje zdrowie, ale również o czystsze powietrze – w tej rywalizacji wszyscy jesteśmy zwycięzcami – komentuje Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji LPP.
W klasyfikacji generalnej akcji „Kręć kilometry” LPP zajęło 3. miejsce. Taki wynik był możliwy dzięki zaangażowaniu aż 112 pracowników, którzy wspólnie pokonali ponad 65 tysięcy kilometrów, spędzając łącznie na dwóch kółkach ponad 4 tysiące godzin. Przy okazji zdrowej rywalizacji spalili ponad 2 miliony kalorii i zredukowali ślad węglowy o ponad 1,5 tony. W ramach kampanii „Kręć Kilometry” każdy pracownik mógł na bieżąco monitorować swoje rowerowe rezultaty, swojej drużyny oraz pozostałych firm.

- Od kilku lat w firmie działa LPP Team, czyli grupa zrzeszająca miłośników sportu, licząca około 300 osób. Uczestnikom grupy opłacane są starty w zawodach rowerowych, biegowych oraz triathlonach na terenie całego kraju. Na co dzień mobilizujemy pracowników do korzystania z rowerów nie tylko w czasie dojazdów do pracy, ale i na spotkania służbowe. W tym celu udostępniamy im firmowe rowery oraz przeprowadzamy regularne, bezpłatne przeglądy techniczne ich jednośladów. Co więcej organizujemy wewnętrzne konkursy i rywalizacje sportowe, motywując pracowników do aktywności fizycznej. Do dyspozycji osób pracujących w firmie są również stacje naprawcze dla rowerów, znajdujące się na terenie naszych siedzib w: Gdańsku, Pruszczu Gdańskim i Krakowie – dodaje Sławomir Ronkowski.

Aktywności drużyny sportowej LPP to jedna z wielu form wspierania aktywnego trybu życia pracowników i łączenia tego z proekologicznymi inicjatywami. W LPP działają także WolontWariaci, czyli grupa pracowników, która chętnie angażuje się w projekty ekologiczne, społeczne i charytatywne, organizowane w najbliższym sąsiedztwie firmy. We wrześniu br. w ramach inicjatywy „Ulica Pełna Życia” organizowanej przez Miasto Gdańsk pracownicy centrali firmy przeprowadzili warsztaty dla dzieci z tworzenia mozaiki oraz zorganizowali akcję wymiany ubrań. Każdy odwiedzający gdańską „Ulicę Pełną Życia” mógł wymienić niepotrzebne elementy garderoby, a ubrania, które pozostały na wieszakach, zostały przekazane wraz ze stałą zbiórką używanych ubrań prowadzoną w salonach LPP do Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta.

LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 24 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2 oraz sklepy on-line w 12 krajach Europy. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 200 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Kontakt dla mediów:
Monika Wszeborowska
PR Manager
Tel.: +48 519 010 990
E-mail: Monika.Wszeborowska@lppsa.com
www.lppsa.com
Sławomir Ronkowski
Dyrektor Komunikacji
Tel.: 571 448 369
E-mail: Slawomir.Ronkowski@lppsa.com

wróć