Rozwój, świadomość i ochrona. Marka VIVE Profit stawia na rozwój, pamiętając o odpowiedzialności biznesu.

Rozwój, świadomość i ochrona. Marka VIVE Profit stawia na rozwój, pamiętając o odpowiedzialności biznesu.

Społeczna odpowiedzialność biznesu wkroczyła do naszych szaf. CSR* w praktyce stosuje coraz większa liczba znanych marek modowych, w tym m.in. Wrangler, który zaprezentował specjalną platformę zrównoważonego rozwoju. Sieć VIVE Profit dynamicznie się rozwija i otwiera kolejne lokalizacje (już
w maju sieć zadomowi się w Bytomiu), jednocześnie pamiętając o tym jak istotnym zagadnieniem są praktyczne działania CSR-owe.

 Interesując się branżą fashion w dzisiejszych czasach nie sposób jest nie wiedzieć, czym jest CSR. Znane marki prześcigają się w nowych kampaniach i projektach, które chronią naszą planetę, zasoby, czy ludzi. To ważny ruch i konsekwencja zwiększającej się świadomości społeczeństwa na temat tego, jak mocno biznes eksploatuje m.in. środowisko naturalne (np. wodę, energię, jak mocno zanieczyszcza otoczenie).

 - CSR to dziś konieczność i silny fundament odpowiedzialnego biznesu. To zysk dla firm i jednocześnie dla nas i naszej planety. Jako VIVE Profit, a więc marka, która dynamicznie poszerza swój zasięg
i ofertę, potrafimy zatrzymać się i pomyśleć, co możemy zrobić, aby temu rozwojowi towarzyszyło również wsparcie dla natury, czy lokalnych społeczności. Dzięki temu, że jesteśmy częścią VIVE Group, lidera recyclingu tekstyliów w Polsce i Europie, posiadamy ogromne możliwości w tym zakresie i z nich korzystamy
mówi Łukasz Kowalczyk, Zastępca Dyrektora Sprzedaży ds. B2C sieci VIVE Profit.

 Dowodem na to, że światowy rynek fashion „myśli CSR-owo” jest np. Wrangler, jedna z największych marek produkujących odzież jeansową na świecie. Amerykańska firma uruchomiła platformę zrównoważonego rozwoju WeCare Wrangler™, która w klarowny sposób przedstawia dorobek marki
w kontekście produktów i produkowania ich w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu proces ten obciążał środowisko. WeCare Wrangler™ to swoisty „drogowskaz” społecznej odpowiedzialności biznesu dla branży.

 Sieć sklepów z niepowtarzalną odzieżą używaną VIVE Profit planuje w tym roku kolejne ekspansje na nowe rynki w kraju. Już w maju tego roku popularny sklep pojawi się w Bytomiu – więcej informacji tutajLINK.

 Dynamicznemu rozwojowi marki będącej własnością VIVE Textile Recycling, lidera recyclingu tekstyliów, towarzyszą działania wpisujące się w globalne trendy CSR. VIVE Profit to ważny element gospodarki obiegu zamkniętego VIVE Group, która nadaje tekstyliom sprowadzanym z krajów Europy zachodniej drugie życie i dąży do 100% wykorzystania posiadanych zasobów.

 Poprzez 39 sklepów (ten w Bytomiu będzie 40-tym obiektem w Polsce, nie licząc butiku VIVE Premium w Warszawie) sieć oferuje swoim Klientom setki tysięcy ubrań second hand wysokiej jakości, jednocześnie wspierając tak istotne ruchy jak np. zero waste (dążenie do zminimalizowania generowania odpadów przez człowieka).

 Działania marki przeciwstawiają się również nurtowi fast fashion, który zakłada szybką produkcję nowych kolekcji i ich sprzedaż. W konsekwencji do szaf Klientów zbyt często trafiają nowe ubrania,
a stare w wielu przypadkach trafiają na wysypiska śmieci. W takich warunkach rozkładają się bardzo długo, szkodząc naturze (zanieczyszczone powietrze, gleba, woda).

 - Oprócz działań mających na celu popularyzację second hand, gdzie ruch ten generuje wymierne korzyści dla środowiska, stawiamy na edukację społeczeństwa i poszerzanie ich świadomości. To bardzo ważne, aby zacząć właśnie od wiedzy ludzi, ponieważ odpowiednie informacje zmotywują ich do konkretnych działań. Edukujemy m.in. poprzez nasze kanały komunikacji, jak social media, gdzie podpowiadamy np. w jaki sposób zbudować funkcjonalną szafę kapsułową. Ludzie muszą mieć świadomość, że ich wybory mają wpływ na naszą planetę – mówi Jarosław Urban, Dyrektor Sprzedaży w Pionie Handlowym
VIVE Textile Recycling
Ubrania, które nie spełniają kryteriów jakościowych, trafiają do sortowni
VIVE Textile Recycling, gdzie przy użyciu nowoczesnych rozwiązań, są przetwarzane na paliwo alternatywne, czyściwo przemysłowe, a nawet na meble w postaci kompozytu tekstylnego
VIVE Texcellence. To nowy poziom zero waste i niezwykle cieszy nas to, że VIVE Profit i setki tysięcy Klientów sieci w całym kraju są częścią tego innowacyjnego przedsięwzięcia
dodaje Jarosław Urban.

 Więcej informacji na temat działań CSR VIVE Profit i VIVE Group - LINK

 Kontakt dla mediów:

Dariusz Ludwinek, Specjalista ds. marketingu

kom. 885 612 602

dariusz.ludwinek@vive.com.pl

 

* CSR (Corporate social responsibility, Społeczna odpowiedzialność biznesu)

Również społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Jest to koncepcja, według której przedsiębiorstwa już na etapie budowania strategii uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

VIVE Profit (marka VIVE Textile Recycling)

Sieć sklepów VIVE Profit oferuje bardzo bogaty asortyment. Klient, w wielkopowierzchniowych, przestronnych sklepach, znajdzie odzież dziecięcą, damską i męską, domowe tekstylia, ale również produkty komplementarne (m.in. chemię gospodarczą). Dla bardziej wymagających przygotowane zostały marki premium, wyeksponowane w specjalnych strefach top. Co ważne i rzadko spotykane
w innych sklepach tego typu, praktycznie wszystkie ubrania znajdują się na wieszakach
w odpowiednich działach asortymentowych. Nad wszystkim czuwa kompetentna i przyjazna obsługa, co sprawia, że zakupy w VIVE Profit zawsze są komfortowe i udane.

Sieć VIVE Profit dba nie tylko o zapewnienie różnorodnego asortymentu wysokiej jakości, ale również
o atrakcyjne ceny dla swoich klientów. System sprzedaży w sklepach działa w oparciu
o jednotygodniowe cykle sprzedaży i malejące każdego dnia ceny produktów. Raz w tygodniu następuje całkowita wymiana asortymentu w każdym sklepie należącym do sieci. W ostatnim dniu cyklu, przed wymianą towaru proponowana jest klientom sprzedaż na torby, dostępne w czterech rozmiarach. Do każdego sklepu VIVE Profit dostarczanych jest tygodniowo 10 ton towaru, podzielonego na metkowany (indywidualnie wyceniany) oraz podstawowy.

Sieć stale się rozwija, poszukując nowych lokalizacji dla nowych, wielkopowierzchniowych sklepów
i pracując nad ciągłym doskonaleniem swojej oferty i obsługi klienta. VIVE Profit wprowadziło m.in. program lojalnościowy dla klientów pod postacią kart, upoważniający ich do atrakcyjnych rabatów. Sieć zaskakuje swoich fanów również szeregiem promocji, które są aktywnie komunikowane poprzez kanały komunikacji sklepów (social media, www, newsletter dla członków programu lojalnościowego).

Właścicielem sieci sklepów VIVE Profit, oferujących niepowtarzalną odzież na każdą okazję, jest spółka VIVE Textile Recycling. Pierwszy sklep powstał w 1995 roku w Kielcach. Dziś w sieci funkcjonują 40 obiekty w całej Polsce, w tym wyjątkowy butik VIVE Premium mieszczący się w warszawskim Centrum Handlowym Wola Park i oferujący jedynie najbardziej ekskluzywne, światowe marki.

VIVE Textile Recycling (właściciel sieci sklepów VIVE Profit oraz butiku VIVE Premium)

VIVE Textile Recycling działając od 29 lat, jest liderem branży recyklingu tekstyliów w Polsce i Europie. Firma stawia sobie za cel stuprocentowe wykorzystanie odzieży używanej, segregowanej każdego dnia w ilości setek ton, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych w Polsce, w pełni skomputeryzowanych linii do sortowania odzieży, umożliwiających przerób 500 ton surowca na dobę z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych ISO 9001 i 14001. Każdego dnia załoga w systemie 3-zmianowym sortuje
i pakuje gotowe produkty z 700 różnych grup asortymentowych. Tak przygotowane produkty trafiają do ponad 70 krajów na świecie oraz do sieci kilkudziesięciu sklepów VIVE Profit z niepowtarzalną odzieżą używaną, w całej Polsce, których VIVE Textile Recycling jest właścicielem.

Dzięki optymalizacji kosztów ponoszonych przez przedsiębiorstwo i zastosowaniu innowacyjnych metod recyclingu VIVE Textile Recycling to obecnie wiodąca firma w Polsce produkująca paliwo alternatywne z tekstyliów, którego głównym odbiorcą jest Cementownia Ożarów S.A.. Wraz ze spółką VIVE Innovation stworzyła ponadto innowacyjny kompozyt tekstylny VIVE Texcellence, mający zastosowanie
w przemyśle i produkuje czyściwo przemysłowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwa wielu branż.

VIVE Textile Recycling rozwija również swoją działalność w obszarach transportu i logistyki, oferując swoim klientom szeroki zakres usług TSL oraz rozwiązania magazynowe w klasie A/A+. Specjalizuje się także w transporcie ładunków przestrzennych i standardowych, wysokokubaturowymi nadwoziami wymiennymi. Przewozy realizuje na rynku międzynarodowym, oferując system dystrybucji do sieci handlowych z wykorzystaniem własnego taboru dedykowanego.

VIVE Textile Recycling to pionier nowatorskich rozwiązań w swojej branży. Firma wprowadziła na rynek globalną platformę e-commerce B2B, oddając tym samym w ręce Klientów narzędzie umożliwiające komfortowe i bezpieczne robienie zakupów hurtowych w Internecie.

Jako przedsiębiorca odpowiedzialny społecznie, spółka buduje świadomość gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ).

wróć